Voting

Friday, October 8, 2010

Ajar anak tak pakai diaper

Harini merupakan hari pertama dan kiranya mcm buat julung kali lah saya train si kecik Irfan untuk tidak memakai diaper lagi.Mula-mula rasa tak yakin jugak...tertanya-tanya boleh ke budakni....tapi memikirkan rakan sebayanya dan adik -adik taska yang lain dah pandai cakap nak kencing ke...nak berak ker...Irfan ni bukan tak cakap,tapi cakap selepas sudah kencing atau berak.So tak pe hari ni saya mulakan.sedari pagi Irfan nampak ok je.mampu bertahan.kebetulam semalam saya bermalam di rumah emak,so ramai yang memerhatikan dia.3-4 kali jugak saya asyik duk pesan kat dia"irfan nak kencing bagi tau ye"...dia just angguk.sehingga tengahari Irfan masih mampu bertahan.Tapi akhirnya anak mama tewas....tetiba dia bagi tahu nak kencing,cepat-cepat saya bawakkan dia ke tandas,rupa-rupanya tak perasan seluarnya dah basah kuyup.dah melimpah ruah di lantai.alamak...dan petang ni lagi sekali Irfan tewas apabila terkencing dan terberak di dalam seluarnya da paling memalukan iyanya berlaku di rumah kawan mama.Aduh.....Irfan oh Irfan....

2 comments:

  1. salam...kalau 1st taim nk train..jgn berani kan diri x pakai kan pempers g mana mana hehe..start tpt yg dkt dkt dulu...bila tpt yg dkt dia leh tahan..br try tpt jauh skit..

    ReplyDelete
  2. betul tu...setuju......tak reti nak bajet mama
    nya ni...heheh

    ReplyDelete