Voting

Saturday, March 13, 2010

percutian tanpa dirancang

Malam jumaat lalu suami meminta saya bersiap dan berkemas kerana katanya besok (jumaat) nak gi ke Perak,saya pada awalnya ingat kan dia nak ke perak mungkin dengan kawan-kawan diatapi katanya kita gi "bertiga".so ape lagi kemas barang lah mak budak ni.so seawal jam 8.00 pagi kami berangkat dan memang ke perak pon cari barang suami.Tetiba kami melencongkan diri mendaki...wah rupanya memangtiada perancangan pon .nasib baik masa bekemas semalam rasa mcm nak bawak banyak pakaian .yes..kami ke Cameron Highland....memang berlaku tanpa dirancang.memang best dengan cuaca yangtak panas.tapi kesian untuk anak teruna sorang ni.mabuk bejalan entah berapa kali kami benti tepi jlan.Irfan muntah banyak kali.kesian dia....dah cengkung budak ni jadiknya...ape pon inilah suprise paling best sempena anniversary kami yang ke-4..teng-Q abah.make me happy with this suprise

Ni gambar waktu mula-mula sampai.bau busuk lagi kotnya....Irfan dalam kereta.tidur lena sangat setelah beberapa kali muntah,kami biakan dia tido dalam kereta sementara kami lupa diri sekejap
dah bangun...jalan jalan selepas chek-in hotel

Irfan dah ada petanda-petanda nak mulakan pe'el nya

dah banyak meminta-minta dgn abah dia

yang ni lah paling saya tak tahan tengok.kalo lah boleh angkut bawak balik,heh...tak sampailah pulak CH ni kan

geram nye saya......Irfan dah tunjuk belang dia...dia nak kene belang mama dia pulak lah tu...

hilangkan belang mama sekejap...

hah tengok muka dia.....eee...ya Allah sabo je lah...lepastu kene lah "pemulas" kat peha tu

eh.....ade jugak bertiga kat sini

then lepas beli kaktus dengan tak berapa puas hati nya.saya terus balik ke hotel dan singgah kat pasar malam brinchang untuk mencari makanan mengalas perut .maklumlah dah la sejuk,hujan pulak apa lagi lapo lah weh....terus balik hotel dan rehat

Budak suka pe'el.lepas mandikan dia,,,ha nilah jadinya,segar je badan terus gatai semacam

barulah boleh tengok dia senyom

keesokannya a.k.a lastday,coz kami menginap for one night only ye...kami chek-out lebih kurang jam 9.30 pagi dan terus keluar ke .....seperti dibawah....strawberrie dan Ladang Teh

datang nak petik strawberries

petik sendiri

snap sekejap

Ya Allah...segarnya buah dari kebun ni...geram nye tengok begitu besar ciptaan Mu Ya Allah..

Lepas tengok Strawberries,kami bergerak ke ladang teh dekat BOH ump!!!!
begitu agung ciptaan Allah.teramat cantik view kat sini

view dari puncak ladang BOH it's so pacify

factory pemprosesan daun teh
masa masuk dalam ni en.husband sorang je yang masuk.saya tengah meriba Irfan yang lena sangat tidurnya,dah tak larat dah mendaki sambil mendokong sebab kami silap parking kereta kat bawah so kami tepaksa naik bukit jalan kaki.ape pon best sebab boleh lalu jalan kaki ikut batas-batas poko teh

Irfan tidooo....je terpaksa kami gilir-gilir dokong dia.kesian selalu muntah-muntah

Ladang teh

saya

Setelah penat berjalan kami pulang.perjalan pulang bermula jam 1.00 petang bermula dari ladang teh.OTW balik kami singgah kat Kenyir.tengok tempat pemeliharaan gajah.yang besar tu nama Suria yang kecik nama Seri

Irfan tak sihat banyak kali muntah.mabuk bejalan jugak ini budak

Ni gambar Wajib.tak lengkap tak bertiga.minat beno anak dara kat belakang tu tengok gajah,macam-macam soalan ditanya nye kat penjaga gajah tu

ha...tekejut tengok kereta ni lepas tengok gajah kami terus kan pejalanan balik dan tetiba nampak kereta ni terbabas kat birai jalan.masa ni tuan kereta pon dah tak de.tak tau ape cerita