Voting

Thursday, March 17, 2011

Bukan semua

Dengar tajuk dah macam emo,tapi ini bukan emo,ini sebagai motivasi diri.Ya,BUKAN SEMUA yang kita inginkan kita akan dapat,bukan semua yang kita minta sisih kan akan berjauhan.Maka dengan itu kita disarankan agar selalu berserah kepada Allah.Nasib itu sudah pasti tetapi mesti ingat nasib itu dari Allah.Saya merupakan pembaca blog yang tegar...heheh bukan pembloger tegar ye....PEMBACA yang tegar.Saya selalu megutip tips-tips dari mereka yang berjaya sebagai motivasi untuk diri sendiri,ok faham tak???!!! heheh...mesti i look like berbelit-belit sket malam ni kan.ok macam ni.Saya kan ,selalu tengok blog-blog orang-orang yang berjaya dalam hidup.berjaya bukan hanya fokus kepada pelajaran sahaja,malah berjaya dalam bisness,dalam kerjaya,dalam mendidik anak-anak,berjaya menguruskan rumah tangga,dan berjaya dapat laki kaya...awwww!!!!! statement tak hengat.....hahaha tak de lah gurau jer....tapi dalam masa yang sama,saya tak boleh baca blog yang mengisahkan kematian terutama yang  melibatkan anak kecil,Ya Allah.sampai berhari-hari saya tak lena tidur,siap hujan batu lagik,sungguh menyentuh perasaan.ank mati sakit lah.mati kat taska lah,macam macam.serius saya tak dapat teruskan minat membaca blog berkisarkan kesedihan.Ok berbalik kepada blog motivasi diri tadi tidak semua orang boleh sabar tatkala menbacanya,bayangkan anda lihat kemewahan wanita berbelanja 5 tas tangan dalam sebulan...berjena terkenal ( mean beribu setiap 1),membeli wadgest 7 pasang setiap bulan,membeli 10 helai tudung seminggu!!!! ah baca sekali memang terasa dengki,TETAPI mungkin ini kelebihan saya sendiri...saya selalu dibantu oleh Allah yang esa...terus fikiran saya  berkata......." DIE LEBIH KOT TU,DIE KURANG KOT LAIN".......yes...bialah kita hidup dengan cara kita.biarlah dia ke Paris 3 kali setahun,biarlah dia ke Jepun jumpa Naruto,biarlah dia ke Ausie bermain kangaroo 5 kali setahun,NAMUN saya wajib menjadi Saya.Saya tak boleh lupa siapa saya.kalau saya jadi  Siti Nurhaliza buat ape kalo saya pakai selipar jepun,naik motor petang2 dengan anak,for sure tak balance kan.....Moral of the story kita kena jadi siapa kita,dan kenal diri sendiri agar tidak tercari cari,saya mesti banyak bersabar tatkala melihat kemewahan orang lain.namun saya tetap akui saya tetap TERASA bila tengok RUMAH SIAP DECO OLEH ERIC,Honda CIVIC,handbag Coach,Kasut Faragamo,Semuanya tak mustahil jika lebih usaha,tapi saya mesti ukur dengan daya dan kemampuan diri.kerana tanpa izin yang Esa apa pon takkan terjadi.dalam hidup saya perkara yang paling penting adalah Suami.Anak.ibu dan ayah.....danadikberadik juga.saay bukan anak Datok,bukan anak Tan sri,mintak duit terus dapat,eh...tak mintak pon dapat kan???/hehehe...betullah tu kalo dah kaya semu boleh dapat.dan saya tak de bibik yang boleh menguruskan semua walhal saya keluar mencari kemewahan.oh tidak,saya suka kan kesederhanaan,biarlah orang kata " ko tak nak kaya ker" ye saya tak mo kaya saya hanya nak senang sahaja.........wallahwaklam....

2 comments:

  1. Lebih baik hidup bersederhana dari kaya namun hati tidak tenteram

    ReplyDelete
  2. terima kasih nida...setuju sangat tu

    ReplyDelete