Voting

Tuesday, July 20, 2010

masakan minggu lepas...

Resepi mudah untuk dicuba.saya tak tau plak apa nama makannan ni just call tumis berlada masakan Padang.sedap sangat dimakn bersama ubi kentang yang digoreng nipis (disagat dgn penyagat tu lah)...pastu kita goreng bilis skit.sedap sgt.makan ndengan nasi panas2.Ok selamat mencuba..

mula-mula blend lada besar 10 biji...pastu sejat air nya dan buang.ambil hampas nya sahaja dan tumis dengan minyak yang hampir panas..slowlkan api

nampak dah garing...dan pecah minyak...masukkan bawang besar yang yang juga di blend

biarkan dia mendidih dengan api perlahan selama 10 minit

masukkan garam dan serbuk perasa sesuka puan


hancurkan buah tomato satu biji yang besar punya dan kacau
siap dah boleh dihidangkan

*lupa pulak saya nak snap gambar yang siap dihidang...maklumlah bz di dapur

4 comments:

  1. alaa..nape x upload yg dh siap??post la kat K.T, nak rs gok, terliur doh ni

    ReplyDelete
  2. nanti lain kali aku tunjuk yang dah siap...tapi better mari umah aku aku masak mu leh rasa lalu

    ReplyDelete
  3. ish rajinnya masak...nampak pun sedap nyum nyum..

    ReplyDelete