Voting

Friday, July 9, 2010

Malam Yang Sunyi

Rasa kesunyian malam ini,anak tidur,suami jungle traccking,TV totop.saya membanyangkan beginilah agaknya perasaan wanita-wanita di luar sana yang berkorban precious moment mereka yang terbatas untuk bersama orang-orang yang tersayang,kebetulan pulak my perent ke langkawi,jadiknya hanya saya berdua je di bumi Ajil ini (bunyi mcm jauh je kan).tapi betul....ramai wanita dalam dunia hari ini memenuhi tuntutan duniawi,berjauhan dari anak suami dan ibu bapa semata-mata mengejar ilmu untuk masa depan yang lebih terjamin.Bukan bererti apa yang di beri oleh suami tidak mencukupi.cukup,tapi yakin boleh mengubah taraf hidup yang makin mencabar apabila sama-sama mencari ilmu dan wang,namun masih mengikut lunas-lunas Islam.Saya boleh dikatakan penggemar blogger tapi tidak lah "pemblogger tegar"....dan selalu terkebetulan menjengah blog para pelajar luar negara,mostly medic student,jawatan tersohor dalam masyarakat kita ini menjadi bualan segenap individu tidak mengira usia. tanya saja kanak-kanak seusia 2 tahun "anak nak jadi apa besar nanti" pasti jawapan mereka "DOKTOR".tahukan kita banyaknya perlu mereka berkorban demi memegang gelarang sehebat itu....ok thats right...padanlah dengan gaji mereka.bukan gaji yang saya pertikaikan tapi semangat dan pengorbanan mereka,ada yang sanggup meninggalkan suami tercinta berjauhan beribu batu demi gelaran itu.Ini lah PEREMPUAN yang amat saya banggakan.dan saya tak mungkin sekuat itu untuk menghadapinya.ini lah contoh yang selalu saya ingat dan jadikan teladan untuk diri sendiri tak kala ditimpa dugaan dan ujian Allah.ujian hidup kita sebagai pasangan kepada seorang lelaki yang bergelar SUAMI takkan pernah padam.dan Allah telah berkata,orang yang sentiasa diuji adalah orang yang sentiasa disayang Allah.Untuk Suami tercinta ,Saya akan sentiasa menyanyangi abang walaupon kita sentiasa diuji.takkan lengkap hidup kita tanpa bertikam lidah,takkan sempurna hidup kita jika tak pernah berselisih pendapat,namun doa dan harapan saya agar abang sentiasa menyayangi saya walaupon abang tidak pernah meluahkannya.buat Irfan,Mama hilang arah jika tidak melihat kamu seharian tapi tidak bermakna mama tidak akan mneghukum kamu andai kamu melakukan kesilapan.bukan bermakna mama benci tapi itu lah cara mama,yang tak suka menunjukkan sayang di depan khalayak...hanya Syurga kita ini menjadi saksi sayang mama pada kamu dan abah kamu.....ya Allah bimbingilah aku menjadi wanita yang sempurna hanya untuk suamiku dan anak-anak ku......jangan kau pisahkan kami dan rapatkanlah kami didunia dan di akhirat dengan rahmat Mu...Amin..

No comments:

Post a Comment