Voting

Thursday, January 7, 2010

Tradisional Vs Moden

Heheheheehehhe.......berkaitan ke tidak N3 saya dengan cerita yang saya nak ceritakan ni......beberapa minit b4 N3 ni di post kan....I had stomach ache....ala.kalo tuan puan adik kakak yang tersinggah kat blog saya ni nak tahu,saya ni since dari kecil lagi jenis susah nak berak(Allah!!!!kasarnya bahasa...)heheheh tak pe lah derect line....ni kan blog saya.....heheh...ye betul susah sgt,satu kebiasaan atau lebih tepat dah jadi habit berak seminggu sekali,pernah satu ketika,saya on the way pulang dari UITM sakit perut gila pastu tak terus balik rumah sebaliknya terus gi klinik sebab tak tahan sangat2 masa tu berak samapai dah kua darah ,darah pulak dah macam air paip....masa jumpa doktor....(Dr Lelaki),dia tanya saya berapa kali sari u berak?
saya jawab lah "biasa lah dokto...seminggu skali"
Dr pulak jawab..."mende????seminggu sekali?...saye tiap2 pagi mesti berok"

ambik ko...Dr pon siap cakap kat aku dia berak tiap2 hari....anyway...memang bagus tiap2 hari kita buang...toksik dalam badan dapat dikurangkan...memang saya yang tak normal,buang seminggu sekali...paling hebat pon masa tu 3 kali seminggu tapi jarang sangat-sangat.

Dan sekarang diusia 27 tahun....(masih muda ye....PERASAN...)Saya memang nak jaga betul -betul sebab sekarang baru sedar dan baru nak ambik kisah pasal ni.dan sekarang husband pon dah naik pelik tengok saya yang bersemangat cari ubat-ubatan untuk nak kasi bersih itu "penyakit"....dah banyak product jugak lah saya dah guna pakai,antaranya.....HIMALAYA,HPA,DCL,AIR SARANG BURUNG WITH COLEGEN,MADU dan banyak jugak lah,Alhamdulillah setakat ni ada banyak perubahan walaupin belom mencapai 99%..hari-hari dah buang,,,kalo 2 hari tak buang...sakit perut semacam je..perut mengeras,ye lah sebab tak proses,makan banyak tapi tak buang.memang tak bagus.Mudah-mudahan saya sihat hendaknya....amin....tulah saje alkisahnya....tata..

2 comments:

  1. makan betik @ air sunquick kow2 yer kompem berok hikss

    ReplyDelete
  2. wak doh norrr.....dokjadi...jenis perut degil....

    ReplyDelete