Voting

Sunday, January 17, 2010

Anak kecil makin pandai loyaburuk








Anak kecil saya ni semakin pandai sekarang.....ikut progrest lah kan....takkan tak besar-besar dan tak pandai-pandai....sekarang ni dah pandai nak ajak gaduh ngan mak bapak die.....dan yang paling nakal pandai loyaburuk.....abah dia ada lah tanya dia...

Abah: Irfan nok baby girl ke baby boy
Irfan: beger....(baby girl).....maksudnya...yang telah dia sendiri ringkaskan....
Abah : Irfan nok adik wape orang 1 ke.....2 ke.....3 ke....4?
Irfan : (buat muka selamba...buat -buat tak dengar
Abah : Irfan dengar dok aboh tanya ni....Irfan Nok adik wape orang? 1 ke....2 ke....3 ke...4?

Irfan : senyap lagi

PERTANYAAN TERAKHIR.......

Abah : Ni ipang...aboh tanya ni dengo gok....ipang nok adik wape orang ni....2 ke...3 ke... 4?

Irfan : APANG......mean 8......

Allah...saya dan suami...sengeh je.....tu lah tanya banyak kali sangat...8 dijawabnya...bertuah punya anak...bagus2...ade tindak balas nama nya....

kalo die dengar ade je budak2 nangis...tak kira lah anak jiran -jiran belakang rumah saya ke,dalam tv ker....siap panggil saya ni.."mama....beda ni..nagis ni nok kene beda ni..."
dalam lorhat dia lah...huh...siap nok beda orang..yang dia tu selalu Pe'el tu...mama dok beda dia pon cukup baik tu.....eee......abah die pon dia nok beda....semua orang die nok beda....beda mean is...pukul ye tuan puan....heheheh....

tak tau lah nanti kalo Irfan dah ade adik....dia ectualy suka baby...kalo saya bawak dia gi tengok anak kawan -kawan saya,dia nampak mcm agak teruja....bagus-bagus....jangan hempuk anak orang takpe....hempuk adik pula....mama hempuk Irfan balik....

Irfan sekarang ni kalo kat rumah banyak sangat cakap.sampai kadang-kadang lenguh nak jawab.banyak sangat benda yang dia tanya.suka tapi taklarat......

Irfan oh Irfan...

No comments:

Post a Comment