Voting

Sunday, November 15, 2009

Dapat WORD baru

Ini ade sedikit perihal laku anak teruna saya yang sorang ni....beberapa hari lagi genap lah umur Irfan 2 tahun...wah,sekejap je kan,dalam duk layan kerenah die yang bermacam-macam rupa tu dah masuk 2 tahun dah umo nya....beberapa hari ni die dah mula dapat menyebut beberapa perkataan baru.....xcited sangat lah saya sebagai ibu menunggu selama 2 tahun baru boleh dengar anak menyebut beberapa perkataan baru...maklumlah Irfan berat mulut ringan kaki...1 tahun dah dapat bejalan tapi mulut berat nak berkata-kata.....tapi semua yang kita cakap dia boleh faham...dan tahu semua...cuma nak cakap tak boleh...

Malam kelmarin saya dan suami makan nasi lauk budu....hehehehe(lauk paling best beserta ikang singgang).adus...lepas makan sakit kepala...."oh tidak"apakah saya tak dapat makan budu lagi???? heheheh...Ignore dulu hal itu...berbalik kepada cerita budu tadi....asik saya berebut nak cicah budu ngan suami tetiba terkeluar dari mulut Irfan "UDU"..........wah....kami terpegun...acara suap nasi terhenti seketika.....saya dan suami saling berpandangan antara satu sama lain.eh...irfan dah boleh sebut "BUDU"hahahahhaa....walaupon nampak kelakar sbb budu disebutnya....atlease...dia dah ada kemajuan setapak lagi.....lepas tu dia asik duk sebut "udu..udu..udu" je...hehehehe...anak bertuah

Malam tadi pulak suami ade bercerita hal kawan-kawan sekerja dia....masa tu pon Irfan ada sekali duk pasang telinga mendengar ape yang abahnya bual kan...Suami adalah menyebut nama kawan nya tu"LAN"...tetiba Irfan menyampuk....."LAN"....uwaaaaa......!!!!!!...kami saling berpandangan untuk kali keduanya....wah...satu lagi word yang die dapat sebut....nama orang plak kali ni..."LAN" abah dia ulang balik ajar sebut cara lebih sopan " POK LAN" dan irfan dengan selambanya menyebut "LAN"...hahahahaha saya gembira dengan dengan keletahnya yang semakain menampakkan kemajuan..Alhamdulillah...syukur...itulah cerita anak teruna mama dan abah sorang ni....mcm mana lah gelagat die...kalo dah dapat adik nanti......wow....it's comming soon.....InsyaAllah..mungkin Irfan nak bagi Suprise for Birthday nya next week

No comments:

Post a Comment