Voting

Saturday, August 22, 2009

first PUASA

Sabtu-22/08/2009 hari pertama kita berpuasa...Alhamdulilah....dapat kita jalani ibadah puasa dengan selamat nya..insyaAllah...awal pagi saya dan suami serta mak gi bando...beli barang-barang dapor....then makanan-makanan yang seangkatan lah untuk bersahur...dan berbuka juga...untuk kali pertama nya....saya berbuka puasa dirumah KAMI sebagai perasmian....so saya tak menjoint buka puasa rumah mak.so....tengok lam peti ada ayam....sayur....saya pon pakat2 masak ngan suami.Suami tukang buat bebola ikan...dari langkah pertama(menyiang ikan)sampai lah jadi bebola ikan....hahahah...itu keje die lah...saya bagi kat dia...
kami buat sup sayur....pastu saya pulak masak ayam madu....wow....best gak...dah siap tu...last sekali bakar ikan....Alhamdulillah...3 jenis je lah lauk untuk hari pertama...untuk petang ni pulak...saya berbuka puasa di rumah mak saya....nak buat mee rebus...uoh......sodap nyo....heheh...itu saje...

No comments:

Post a Comment